CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 15, 2009

senyumlah supaya alam turut tersenyum...


alhamdulillah..sesampai je aku dirumah..mak dan ayah tercegat dihadapan pintu menyambut kepulangan anak tersayangg..(hehe..mcm jauh sgt je anak die ni blaja)..seronok rase dihati melihat rumah yang tidak seberapa itu tetapi disinilah tempat kami mendapat kasih sayang yg secukupnya..ari ni xde kelas ke??kesian anak ayah penat blk rumah pagi2..kata2 seorang ayah yg meyentuh hati..aku hanya tersenyum melihat ayah..ari jumaat mmg xde kelas ayah..lantas aku kedapur melihat mak aku yang sedang membasuh ayam utk dimasak..mak nk masak ape ari ni?hmm..nasi ayam je la..dh lame xbuat..biar orang masak la ari ni..(hehe..nk tunjuk baik sket)..aku pun menyambung tugas emak setelah seminggu aku tiada dirumah..emak pula duduk dimeja makan dan pelbagai cerita keluar satu persatu..aku hanya diam mendengar ceritanya..seronok aku mendengar emal berbual seperti itu..setelah selesai memasak..aku kehadapan merehatkan diri..malam td aku merebahkan diri hampir jam 3 pg kerana sibuk hadirkan diri ke meeting mrc (mahallah representative council)..aku bangun subuh jam 6.30 dan terus mengemas bilik sebelum aku memandu terus ke sungai buloh...sepanjang perjalanan aku asyik mendengar lagu2 yang dipasang..

hmm..tiba2 teringat kan kata2 adik aku yang baru pulang sekolah sebentar td..kak iqin kenal x penolong ketua pengawas mase k.iqin skolah dulu?die bru meninggal sbb lemas di sungai..hmm..tersentak aku mendengarnya..siapakah beliau..puas aku mengingatkan siapa penolong ketua pengawas sekolah aku tp tidak timbul seorang pn dlm minda ku..siapa agaknya ya..semoga roh beliau dicucuri Allah swt..akan ku cari siapa dia..

hati ku berbunga keriangan sejak pulang kerumah td..entah mengapa aku pun xtahu..terima kasih yaAllah kerana memberi kan perasaan ini kepada ku...telah terjwb semua persoalan selama 3 hari ia bertapak diminda ku..betul la ape yang dikatakan..hidup adalah gabungan antara bahagia dan derita.ia adalah menguji keteguhan iman seseorang..malangnya bg mereka yang hanya mengikut kehendak hati yang tidak sanggup menerima penderitaan.. wallahualam


aku yang sentiasa tersenyum~~


0 comments: