CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, May 27, 2009

malang atau ....??

hye dear..

hmm..hari ini tidak seperti hari2 biasa..sangat letih, marah, sakit hati, suke, gembira sume ade..lepas subuh seperti biasa gosok bju utk ke kelas..rase mcm sangat malas utk ke kelas hari ini sebab fikir nk drive kereta dr sungai buloh ke uia..perjalanan yg membosankan kerana kereta yg banyak ditambah pula dengan kemalasan yang melanda diri ini tetapi aku gagah kan diri utk ke kelas..sedang leka menggosok baju ayah jerit dr bawah memanggil ku utk sarapan bersama..dengan pantas aku menggosok baju dan terus turun ke bawah..menu sarapan hari ini ialah mee goreng yg sangat sedap..thanks mom!selepas bersiap..aku pun menghidupkan enjin kereta dan terus memandu ke uia terchenta..(hehe)..hari ini pemanduan aku 80km sahaja kerana tiada mood kan..so..aku memandu dalam keadaan yg sangat bosan sambil menyanyi dengan kuat..sampai je di simpang masuk uia..aku mengambil keputusan utk memasuki pintu belakang uia kerana malas nk jumpa pak guard yg menjaga di pintu hadapan..lgpun depan tu selalu jem nk masuk..smpai je pintu belakang uia..damn!!pintu itu ditutup..aku pun patah balik untuk ke pintu hadapan (jumpa jugak la pak guard tu kan)..utk pengetahuan semua pak guard tu pernah ambil kad pengenalan aku sbb aku bwk kereta xde sticker..benci sama die!okay..berbalik kepada cerita td..aku pun mencari tempat utk meletakkan kereta seperti biasa di mahallah hafsa dan berjalan la ke library..(class mmg di library)..dengan perasaan malas +sakit hati+ penat aku pun dengan tidak bermaya masuk ke kelas..sepi..tiada sorang pon yg hadir lg..pelik sangat sebab jam menunjukkan angka 11 tetapi tiada seorang pun lagi yg datang..aku pun duduk sambil menunggu kedatangan semua..hari ini satu kumpulan akan membentangkan hasil kerja mereka..mereka datang dengan berpakaian segak lagi bergaya..yg perempuan sangat ayu berbaju kurung..mereka terus ke hadapan utk mmbuat persediaan..satu demi satu pelajar masuk kekelas..lega sedikit rasa dihati kerana aku fikirkan kelas tersebut dibatalkan..tunggu punya tunggu..lecturer tidak munculkan diri..dan aku menghubungi lecturer tersebut dan tepat la sangkaan aku yang kelas dibatalkan..adehhh..sakitnya hati..byk betul dugaan yg perlu aku tempuhi hari ini..takpe..hari ini aku belajar erti SABAR..

"kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan,
tetapi untuk mencapainya perlu seribu macam pengorbanan dan keSABARan"

aku pun pulang ke rumah dengan hati yang mempunyai seribu satu perasaan..sedang leka memandu..aku melihat kereta dihadapan sudah mula bergerak perlahan menandakan kesesakan lalu lintas yg teruk..hampir setengah jam aku diatas jalan raya dengan cuaca yg agak panas..ada accident dihadapan..tetapi penyebab kepada kesesakan tersebut adalah orang ingin melihat kemalangan tersebut..adoii..come on la..kalau nk tengok sila la parking ditepi dan tengok la puas2 kereta orang dilanggar tu..xpyh la nk bawak kereta slow2 kat tgh jalan..mereka ini sangat la mementingkan diri sendiri..suka menyusahkan orang lain..

huh..sampai sahaja dirumah..aku terus mengadu pada ayah apa yg terjadi pada hari ini..ayah hanya mendengar sambil memujuk aku..sejuk sedikit hati ini mendengar suara yg keluar dari mulut seorang ayah..aku kedapur utk melihat lauk yg tersedia..tetapi..kosong!lantas aku menukar baju dan memasak didapur..menu tgh hari adalah kuew tiau sup atas permintaan ayah..selesai memasak, aku masuk kebilik utk solat zuhur dan membaca Quran utk menenangkan hati yg gundah.. "al-Quran adalah sebaik2 ubat penenang jiwa"..

malam ini terasa begitu sunyi..semua abang dan kakak aku tidak pulang kerumah..abangah balik ke rumah mertua nya di cheras..abanglang & along yg bekerja di bwh satu bumbung menyewa rumah di bangi..tinggallah mak, ayah dan adik yg berada dirumah..aku menyiapkan nota sciences of hadith yg perlu dihantar esok..dan sekarang adalah waktu utk melelapkan mata dan aku harap dipertemukan dengan bintang hati yg aku tidak pasti adakah dia sudah dimiliki atau sudah memiliki..hmm..tidak mengapa jika die sudah dimiliki, tersemat dalam ingatan aku satu kata yg pernah diberitahu seseorang "cinta xsemestinya memiliki"..hmm..gud nyte n illalliqa'..

aku yg menunggu dan terus menunggu~~

1 comments:

Anonymous said...

hehe cian ko mok..
tu la ko mmg dr dlu g kelas kelas ccel..
hehehe