CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 26, 2009

open book test??

hye dear..

aku melelapkan mata hampir jam 1 pg pada malam semalam kerana menyiapkan nota sciences of hadith yg perlu dihantar pd hari ini..setelah selesai menyiapkan nota tersebut, kaki ku terus melangkah menuruni tangga dirumah menuju kedapur untuk aku menghilangkan rasa dahaga..setelah itu, aku terus masuk kebilik dan merebahkan diriku diatas katil ditemani teddy bear kesayangan ku..pada minggu ini aku berulang dari rumah ke uia kerana rakan sebilik iaitu nadia pulang ke rumah beliau kerana beliau tiada kelas pd minggu ini..jadi aku pun mengambil keputusan utk berulang dr rumah sahaja utk mengelakkan rasa bosan duduk seorang diri di uia..

aku terjaga pada jam 6.15 pg dan menunaikan solat subuh..alhamdulillah sekali lg aku tidak lupa utk melakukan ibadah kepadaMu..selesai solat aku terus mengemas buku2 yg berselerak diatas meja..dan melelapkan mata sehingga jam 7 pg..aku bangun dan menyiapkan diri utk ke kelas yg bermula jam 10 pg-1 tgh hari..aku bersarapan nasi kerabu yg dibeli oleh ayah pg td..ayah pergi membeli awal subuh td sebelum anak2 nya keluar dr rumah..terima kasih ayah!(hehe..)sesudah sarapan bersama2 ayah dan emak..aku menghidupkan enjin kereta dan terus memandu menuju ke universiti islam antarabangsa..

mengambil masa 15 minit utk ke uia, aku tiba di sana jam 9.50 dan meletakkan kereta aku di mahallah hafsa dan terus berjalan menuju ke kelas yg terletak di kuliyyah islamic revealed knowledge(irk) yg agak jauh dr mahallah aku..lebih kurang 10 minit utk smpai ke sana..aku jalan selaju yg mungkin kerana aku takut terlambat masuk ke kelas..smpai sahaja di kelas..seorang pelajar lelaki memaklumkan bahawa lecturer tidak dapat datang ke kelas kerana kesihatan beliau tidak mengizinkan..dan pelajar tersebut memaklumkan lecturer memberi open book test pada kami dan menghantar nya pada pelajar tersebut..huh!soalan yg diberikan sangat lah susah nye..jawapannye tiada dalam buku pun sebenarnya..semua pelajar sibuk berbincang antara satu sama lain utk mendapatkan kepastian jwpn tersebut..dan aku berjaya menyiapkannya satu jam setelah berbincang dan menulis sedikit jwpn dr pelajar lain..(hehe..soalan die sangat la susah)..dan sepatutnya kelas tersebut tamat pd jam 1 semua pelajar keluar pd jam 11.30..dan aku terus keluar dr kelas dan memandu blk ke sungai buloh..

aku yg sentiasa tersenyum~~

2 comments:

MC~PHAT DONALD said...

YE KE KO DOK RUMAH SEBAB BOSAN XDE KAWAN??? KE SEBAB TAKUT????? HAHAHAHHA.... WEH 1 LAGI KO BWK LAJU KOT PI UIA.. 15 MINIT JEK... GILE AH KO.... HEHEHEH..

nurasyiqinabas said...

eyy..tolong sket aku takut eh..kalo aku dok sorang2 nnt aku xbercakap..x ke buhsan tuh???emm..mane de laju..dekat je uia tuh..