CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 19, 2009

kutemui bintang hati???


hye dear..

minggu ini merupakan minggu yang agak meletihkan bg aku kerana perlu menyiapkan tugas2 yang diamanahkan kepada aku..bertimbun2 buku sciences of hadith yang menunggu giliran utk dijadikan nota ringkas yg perlu dihantar kepada lecturer aku yg agak cerewet..dengan kertas kerja program follow up ke perak dan program grand iftar yg akan berlangsung pd bulan 7 nnt yg aku tidak siapkan..ikutkan hati mmg rasa mcm nk menangis tetapi aku apabila teringat kembali pada pesan ayah "bukan senang nk senang dan bukan susah nk jd susah.." aku terus bersemangat dan tidak putus asa..

hampir satu hari aku di dalam library uia yg sangat sejuk utk menyiapkan assignment aku yg tertangguh sejak minggu lepas..sedang leka aku membuat kerja..handphone aku berbunyi menandakan ada sms yg masuk..aku terhenti seketika dan terus mmbaca sms dr adik najah.. "assalamualaikum akak...sihat ke?adik rindu sgt dkt akak..nape xreply msg adik smalam?" aku pn mmbalas meminta maaf atas kesibukan aku..seminit kemudian die mmbalas semula sms aku "adik nk tanya akak sesuatu boleh?kenape org kristian mengkaji alquran?" terkedu aku membace sms yg dikirimkan adik najah kepada ku..aku pun bukan hebat sangat bab2 agama ni..aku pun masih mencari dan masih belajar ilmu2 islam yang aku tertinggal jauh dr orang lain...aku pn membalas kiriman sms itu dgn menjawab soalan adik najah.."orang kristian ni die mengkaji al-Quran sebab mereka nk melemahkan orang islam, nk menjatuhkan islam kerana mereka tahu yg Al-Quran itu merangkumi semua aspek kehidupan seseorang dan alQuran adalah sgt lengkap sedangkan bible masih byk kekurangan dan sbb itu lah ada diantara kristian yang menambah isi kandungan Quran utk mengelirukan umat nabi Muhammad..wallahualam(thanks syafiq bg jwpn kepada soalan ini)" aku harap dgn jwpn yg aku berikan adik najah dapat gambaran sedikit tentang persoalan yg beliau ajukan pada aku..jwpn yg aku berikan tidak lah lengkap tetapi sebagai gambaran utk die berfikir lebih jauh..sesiapa yg rasa jwpn yg aku berikan tidak tepat atau pun ada penambahan sila berikan komen anda ye..sy pun ingin tahu jwpn yg lengkap..hehe

mlm td aku melelapkan mata hampir pukul 5 pg kerana menyiapkan slideshow yg perlu dibentangkan pd hari ini..alhamdulillah aku dan amalina berjaya menyiapkannya dan pembentangan kami berjalan dgn baik walaupun sedikit gugup dihadapan penonton..para penonton memberikan respon yg positif apabila kami bertanya kan soalan kepada mereka..berkat ketekunan dan kesabaran kami yg membuahkan hasil..terima kasih amalina kerana bermalam dibilik aku yg tidak seberape besarnya..ada satu kata yg aku terbaca dalam sebuah majalah "jangan lah berputus asa,tetapi kalau anda sampai berada dalam keadaan putus asa,berjuang lah terus dalam keadaan putus asa,pasti anda berjaya"

walaupun tidur selepas pukul 5 pg dan aku sempat melelapkan hanya mata 1 jam sebelum bangkit utk solat subuh..aku sgt menghargai tidur itu kerana aku telah bermimpi satu mimpi yg membuat kan aku semangat utk melalui hari yg sgt penat ini terutamanya hari ini..aku telah bermimpi sebutir bintang yg menerangi cahaya hidupku pada hari ini..terima kasih ya Allah..setelah sekian lame aku ternanti2 kan mimpi tersebut dalam setiap tidur ku..akhir nya Kau makbulkan permintaan ku walaupun sebentar sahaja mimpi tersebut dan kau meneruskan hari2 ku dgn penuh bermakna walaupun agak keletihan..ini adalah sedikit renungan buat kita bersama..

"Jiwa yang gelisah dapat ditenangkan dengan zikir, termasuklah berselawat sekerap yang mungkin kerana ALLAH itu Maha Luas rahmatNya"



aku yg sedang tersenyum~~

6 comments:

afiq izwaz said...

kesian nye tido satut jam sahaja.tula.....main YM lagi.kui3.=P
xpala,yg penting KERJASAMA.hehe

nurasyiqinabas said...

ey..i ym dgn sape???

afiq izwaz said...

entah u...ym dgn sapa smlm?

nurasyiqinabas said...

ntah..ade la sorang tuh yg suke sakitkan ati org..xtau sape..

afiq izwaz said...

jahat betul org tu.sakitkan hati u.hati u tgah terluka ka?

nurasyiqinabas said...

hmm..