CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 25, 2009

cerita hari minggu~~

hye dear..
minggu ini aku byk menghabiskan masa bersama keluarga sejak blk dari uia khamis minggu lepas..esoknya iaitu pada hari jumaat, aku terpaksa pulang sekejap ke uia kerana terpaksa menghadiri meeting mrc yg aku sangka kan mlm tetapi aku mendapat panggilan dr presiden mrc pada pukul 11.30 pg (meeting tersebut bermula pukul 9.30 pg)..beliau yg menelefon aku seawal pukul 10 pg sehingga la 11.30pg kerana aku telefon aku didalam bilik dan aku dibawah..jadi aku tidak dengar bunyi panggilan tersebut..apabila aku masuk kebilik tgk ada byk misscall..dan yg kesiannye mereka xterpaksa menunggu kedatangan ku kerana aku perlu mmbincangkan proposal yg aku buat..(maaf ye semua terutama pd kak fairuz..sy salah information..lain kali xbuat dh..hehe)..selepas meeting tersebut maka bertambah2 la kerja yg perlu dibuat..aku terpaksa menyiapkan 4 lg proposal yg perlu dihantar kepada presiden..huh!makin pening dibuatnya dgn assignment dan exam yg akan diadakan dalam masa yg terdekat ni..hmm..takpe..amik semua tu sebagai satu cabaran utk kita berjaya..yeah..u can do it nur asyiqin!!
hmm..esoknye pada hari sabtu..kami sekeluarga bersiap2 utk ke pusat akuatik darul ehsan di shah alam utk berenang dr 9 pg sehingga 12 tgh hari..setelah penat dan puas berenang kami semua pulang ke rumah dan setelah menunaikan solat semua merebahkan diri dalam bilik masing2..mlm tuh..abang aku mngajak kami sekeluarga makan di tree steak house..waa..saat ini adalah saat yg paling menggembirakan aku kerana kesemua adik beradik aku berkumpul terutamanya abg ngah dan kak ngah..hehe..kitorang adik beradik mmg sangat rapat dan sering berhubung antara satu sama lain walaupon sekadar ym atau sms satu ayat sahaje..hehe..saya sayaanngg sangat sama kamu!!!
"hello..mak iqin..encha dapat nombor 3 sukan td" aku pon tersenyum dan menjawab.."waa..terer nye encha ni..encha main game ape?" lantas beliau menjawab.. "encha main game spongebob..mula2 encha lari kan..lepas tu kan..encha amik air pakai span kan..encha lari ke depan pastu perah span tu dalam botol..sape yg plg byk isi menang la..penat btol encha lari td" tergelak aku mndengar celoteh nya dan dia menyambung.. "bile mak iqin nk datang rumah encha..encha rindu la dgn mak iqin,atuk,opah,pak lang,mak long,pak ngah,mak ngah dengan pak aup" penat aku menuggu kesemua nama yg disebut aku pon berkata "jap lg mak iqin dtg umah encha kay" die menjawab "yeay!jgn tinggalkan atuk dengan opah tau..encha tunggu nnt..ok bye mak iqin"

aku terus memandu ke kota damansara setelah penat bermain air di pusat akuatik shah alam..2 hari berturut2 pergi berenang disitu bersama keluarga aku..sebelum ke kota damansara kami singgah di pasar shah alam yg agak besar dan rase nya satu hari utk pergi ke semua gerai yg ada..aku pn berjalan bersama along (kakak) smbil menyedut air tebu yg dibeli dengan cuaca yg sangat panas, mata ku terpandang pada satu kedai menjual tudung..aku ternampak selendang yg mmg sudah lama ingin ku beli tetapi sudah kehabisan stok..aku terus masuk dh bertanya kan harga selendang tersebut..dengan perasaan yg terlampau gembira dan tanpa berfikir panjang aku terus membelinya..hampir satu jam berjalan kami terus ke kota damansara kerumah sepupuku setelah berjanji dengan anak saudara ku yg sangat comel2 iaitu faatihah, annisa', adam dan assyuuraa..rindu kalian!!sampai sahaja kami disana mereka sudah menunggu di depan pintu..annisa atau panggilan manja nye encha menunjuk kan medal yg dipakainya sejak menang sukan sekolah pagi itu..dengan badannye yg chubby itu memeluk dan mencium ku..mereka mmg rapat dengan keluarga aku kerana rumah kami dahulu bersebelahan dan emak aku menjaga mereka sejak lahir lagi..dan sejak mereka berpindah kerumah baru..2 hari sekali mesti dtg kerumah aku..ermm..setelah menikmati juadah2 yg disediakan..lebih kurang jam 7 mlm..kami beransur pulang kerumah..sampai dirumah..semua kebilik masing2 utk merebahkan diri kerana terlalu letih sehari suntuk berjalan..selesai solat maghrib aku terus menyiapkan nota sciences of hadith yg perlu dihantar esoknya..

selesai mmbuat nota..aku terus ke bilik air utk mengambil wuduk menunaikan solat isya'..alhamdulillah aku melalui hari2 yg cukup indah sepanjang 3 hari itu tanpa leka utk menunaikan ibadah kepadamu..semoga hari yg akan datang lebih baik dari hari ini..aku melelapkan mata dengan harapan dapat bermimpikan bintang hati yg akan kutunggu sampai bila2..
"esok pasti ada, tetapi esok belum pasti untuk kita.
Jadi, beringat-ingatlah untuk menghadapi esok yang pasti akan datang"

p/s: bwh ni gambar mereka yg aku sayang...

mak n ayah

along n abglang

abangah n kak ngah

satu2 nya adik: raouf

faatihah n annisa

adam


assyuuraa'

aku yg sentiasa tersenyum~~

0 comments: