CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, June 2, 2009

doctor uia yg sgt...??


hye dear..

aku meneruskan hari2 dengan begitu baik..aku pulang ke uia pada hari ahad kerana ada tugasan (assignment) yg belum diselesaikan dan melelapkan mata pada jam 3 pg menyiapkan tugasan tersebut..huh!begini la kehidupan sebagai seorang pelajar..tidak kira lah dari universiti atau kolej atau sekolah..tempat ini lah yang mengajar kita erti kehidupan..permulaan bg setiap kejayaan seseorang..selamat berjaya kepada semua yg bergelar pelajar.."Jika anda berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang ke tangga tetapi belajarlah untuk menaiki tangga tersebut"..

bangun pagi terasa badan begitu lemah dan tidak bersemangat ditambah pula dengan sakit pinggang yg teramat sgt..tetapi aku kuat kan diri utk ke kelas kerana perlu menghantar assignment yg dibuat malam itu..tidak senang duduk aku dibuat nya dalam kelas..tamat sahaja kelas aku bergegas blk ke bilik dan merebahkan diri ke katil..esok nye selepas kelas aku ke iium health centre..setelah nombor aku tertera di skrin aku pun masuk berjumpe dgn doctor..dan yg kelakarnya..belum pun duduk di kerusi doktor ckp.."sakit ape pulak kali ni nur asyiqin??"..huh..apa punye soalan la doctor ni..geram je..aku pn duduk dan dengan selambe nye menjawab.."kali ni sakit pinggang+demam+xsemangat..kenape tu doctor??eh..tpkan doctor sy xpenah lg mintak mc kan sepanjang sy dtg sini..jd sy mmg btol2 sakit la..td pn sy pg class tau.."haha..utk pengetahuan semua..sejak aku masuk uia nih..dh dekat 6 kali aku pg health centre ni..menggunakan kemudahan yg ade btol x?hehe..dan yg paling xtahan tuh..setiap kali pergi je mesti dpt doctor yg same..aduh..tension btol..selepas itu..doktor tu menjawab.."sy tau awk btol2 sakit..haah kan..awk xpenah mintak mc ek..first time jumpe student yg baik mcm nih..haa..sakit pinggang pulak..peparu dh ok..??sangat la memerli aku doctor ni tapi aku tersenyum lebar dgr pujian tersebut..hehe..emm..setelah tamat sesi soal jawab dan selesai check semua nya..beliau pun bg slip ubat dan aku bingkas bangun dan berkata.."terima kasih doctor..nnt sy dtg lg.."haha..mcm rumah die pulak..doctor tu boleh pulak jawab.."dtg jgn xdtg"..adeh!!selepas mengambil ubat..tanpa berlengah lg terus blk ke bilik dan merehatkan diri dan minda yg berserabut..

sejak akhir2 ni byk benda yg bermain dalam kepala..sejak pulang dari kampung sabtu lepas..byk benda yg ingin dipersoalkan..tetapi tidak mendapat jwpn..emm..bila difikirkan semula..semua persoalan pasti ada jawapan..cuma masa nya belum ditentukan..kepada si pencetus soalan..terima kasih sangat2..insyaAllah segala pertanyaan akan dijawab..cuma terlebey dahulu ingin meminta maaf jika jwpn yg diberikan tidak seperti yg diharapkan..maaf kepada kedua2 empunya badan..

hari ni masih terasa sakit2 dibelakang cuma berkurangan dari semalam..emm..mungkin ini adalah dugaan dari Allah utk mengurangkan dosa2 yg lalu..nasib baik hari ini kelas dibatalkan kerana lecturer ada hal penting yg perlu diselesaikan..tidak banyak yg hendak diceritakan tentang hari ini kerana aku hanya terperap didalam bilik..insyaAllah esok pulang kerumah..saat yg paling kutunggu2 setiap hari khamis..hehe..doakan kesihatan sy ye!!

"tiada ubat yang paling mujarab melainkan doa kepada Allah swt"

aku yang sentiasa tersenyum~~

8 comments:

afiq izwaz said...

kui3.doc pun da kenal u.lepas ni jadi kamceng la...

nurasyiqinabas said...

benci la doctor tuh..geram jek..malu nk gi dh..huhu..u la jd doctor plak..hekhekk

afiq izwaz said...

i jd doc tak bertauliah boleh la.i punye patient hanya yg demam je bley jmpe.sbb sanang je bg panadol sepapan...

nurasyiqinabas said...

ooo..kalau sakit peparu mcm i ni xbley la ek??

afiq izwaz said...

hmm,kalau kes u nie.kene forward pegi HKL@HSB jela.i have no speciality.hehe...=P

nurasyiqinabas said...

ooo..mcm tu ek..hehe..takpe la..i pg hospital selayang je..haha

afiq izwaz said...

sounds macam merajuk..=P
ahaks

nurasyiqinabas said...

ishh..nk merajuk buat ape??xhingin..